Přijďte ochutnat přemýšlení jinak – přemýšlení bez tlaku a hodnocení. Bude to čas určený pro každého, kdo se chce rozvíjet.
Co je Metoda instrumentálního uvědomování?
Jedná se o ucelený systém instrumentů (pracovních listů), které rozvíjí řešitelovy poznávací funkce a jeho schopnost projít učením v souvislostech. Metoda přináší umění vytvořit si vlastní strategii úkolu, upevňuje sebedůvěru, odstraňuje z práce impulzivitu a strach z chyby. Rozvíjí vyjadřování a respektování jiného názoru a pomůže lépe se orientovat ve vlastním životě. Program posiluje kompetence a odstraňuje negativní sebepojetí.
Kde Metoda instrumentálního uvědomování pomáhá?
Tato metoda nachází široké využití v běžném životě každého z nás. Pomáhá odstranit nefunkční stereotypy chování a myšlení, zároveň přináší hlubokou vnitřní motivaci, která se vztahuje nejen k řešení daného problémů. Vlivem metody odchází nejen svazující strach z chyby, ale též impulzivita v jednání. Zároveň metoda nenásilně rozvíjí myšlení a vyjadřování, upevňuje sebedůvěru, podporuje toleranci a schopnost sebereflexe.
„Nechte mě chvilku, vnímám. Jsem teď a tady“ – motto této metody
MIU pomáhá rozvoji našeho myšlení, přináší radost a klid do naší práce.
Metoda neobsahuje hodnocení (což paradoxně zvyšuje výkonnost) a především propojuje konkrétní úkoly a jejich řešení v pracovních listech „instrumentech“ s naším životem. Dle terminologie „přemosťujeme“, konkrétní úkol a jeho řešení na papíře kamkoliv do života. Metoda nám tedy pomáhá se lépe zorientovat i ve vlastním životě.
V jakém prostředí je metoda využívána?
Je využitelná a přináší inspiraci pro školní či poradenskou práci (pro teoretické zakotvení a zdůvodnění postupů v rámci školní i poradenské psychologie) a současně je nabídkou metody, kterou mohou účastníci dále studovat a která má široké využití ve výchovně-vzdělávacím procesu (využívají ji desítky základních škol a dalších výchovně-vzdělávacích institucí). Stejně tak je přínosem i pro dospělé a seniory.
Závěrem
Metoda tedy pracuje s pracovními listy - instrumenty - individuálně nebo v menší skupince. Zábavnou, nehodnotící, formou si sami účastníci přijdou na řešení, které si následně osvojí. Pomáhá zvyšovat IQ, emoční rovinu, učí vytvářet si strategie k řešení úkolů, upevňuje sebedůvěru a motivaci. Vhodná i jako reedukační metoda pro žáky s obtížemi ve škole.